Április 6-án nyílik az Egységes Kérelem beadási felülete

2022. április 5.

Az Agrárminisztérium tájékoztatása szerint április 6-án nyílik az Egységes Kérelem kitöltési felülete, a gazdálkodók ekkortól nyújthatják be kérelmeiket.

A szankciómentes kérelembeadásra 2022. április 6. és 2022. május 15. (a hétvége miatt május 16.) közötti időszak áll rendelkezésre. A 2022. május 16-át követően benyújtott kérelmek szankciómentes módosítására május 31-ig van lehetőség, a módosítással érintett jogcímre megállapítandó támogatási összeg munkanaponkénti egy százalékos csökkentésével járó szankciós módosításra pedig 2022. június 9-ig nyílik mód.

Az előző évek tapasztalatai alapján szeretnénk tagjainknak segítséget nyújtani az előzetes felkészülésben.

E hibák kiküszöbölésével elkerülhetővé válik a kérelmek utolsó pillanatban vagy már a szankciómentes határidőn túl történő beadása.

Kifizetési kérelem beadására kötelezettek köre

  • utolsó kifizetési kérelem: in situ őshonos kancatámogatás 2016. évi, hosszabbítást benyújtott pályázói
  • utolsó kifizetési kérelem: in situ őshonos kancatámogatás 2017. évi pályázói
  • ötödik kifizetési kérelem: ex situ őshonos méntartás és méncsikófelnevelés 2017. évi pályázói
  • negyedik kifizetési kérelem: ex situ őshonos méntartás és méncsikófelnevelés 2018. évi pályázói

Felhívjuk a Tenyésztőtársak figyelmét, hogy fent felsorolt minden kifizetési kérelmet az Egységes Kérelem minden pályázott jogcímének kérelmével együtt (területalapú, akg, zöldítés stb.) kell egyszerre beadni! 

Ügyfélkapu ellenőrzése

A korábbi évek tapasztalatai alapján a legtöbb probléma az ügyfélkapu felhasználónév és jelszó elfelejtett adataiból adódik.

Az ügyfélkapu jelszavát 2 évente meg kell újítani, melyre a lejárattól számított 60 nap áll rendelkezésre, erről a rendszer emlékeztetőt küld a felhasználóhoz tartozó e-mail címre.

Elfelejtett Ügyfélkapu azonosító esetén ügyintézés személyesen a Kormányablakokban vagy az ingyenesen hívható 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül történik.

Kérjük, ellenőrizzék ügyfélkapujukat!

Ügyféladatok ellenőrzése 

A Magyar Államkincstárnál nyilvántartott ügyféladatok az Egységes Kérelem beadási felület megnyílása előtt bármikor ellenőrizhetőek és módosíthatóak.

Az elektronikus beadási felület elérhetősége, bejelentkezés ügyfélkapun keresztül:
Magyar Államkincstár E-kérelem

Amennyiben 2022. évben még nem lépett be az elektronikus beadási felületre, és nincs változás az adataiban, nyilatkoznia kell az ügyféladatainak helyességéről.

A nyilatkozat megtétele előtt semmilyen kérelem indítása nem lehetséges.
Menü: Ügyfél-nyilvántartási ügyek → Nyilatkozat adatok megfelelőségéről 

A korábbi évek kérelmei beadásának tapasztalatai alapján fokozottan ellenőrizendő adatok:

  • KKV minősítés
  • fizetési számlaszám
  • bankszámlakivonat

Amennyiben bármilyen változás vagy hiányosság van az adataiban, módosítania kell adatait a kifizetési kérelem beadása előtt, ellenkező esetben kifizetési kérelmét érdemi vizsgálat nélkül el fogják utasítani!
Menü: Ügyfél-nyilvántartási ügyek → Ügyfél-nyilvántartásba bejelentett adatok módosítása

Kérjük a Tenyésztőtársakat, hogy a zökkenőmentes és határidőben történő beadás érdekében fentieket minél hamarabb ellenőrizzék.

Egyesületünk a felület megnyitása után elvégzi annak tesztelését, és hamarosan közzéteszi a szokásos, jogcímenként részletes, egyesületi tájékoztatót, illetve a Tenyésztési Iroda által nyújtott segítségnyújtás tárgyévi lehetőségeit.

Kérjük, a beadási időszakban honlapunkat fokozott figyelemmel kövessék!