Felkészülés a 2020. évi Egységes Kérelem, azon belül az őshonos jogcímek kifizetési kérelmeinek beadására

2020. március 23.

A Magyar Államkincstár tájékoztatása szerint a 2020. évi egységes kérelem kitöltési felülete várhatóan 2020. április 6-án meg fog nyílni.

Az előző évek tapasztalatai alapján szeretnénk tagjainknak segítséget nyújtani az előzetes felkészülésben.

E hibák kiküszöbölésével elkerülhetővé válik a kérelmek utolsó pillanatban vagy már a szankciómentes határidőn túl történő beadása.

 

Kifizetési kérelem beadására kötelezettek köre

  • negyedik kifizetési kérelem: in situ őshonos kancatámogatás 2016. évi pályázói
  • harmadik kifizetési kérelem: in situ őshonos kancatámogatás 2017. évi pályázói
  • harmadik kifizetési kérelem: ex situ őshonos méntartás 2017. évi pályázói
  • harmadik kifizetési kérelem: ex situ őshonos méncsikónevelés 2017. évi pályázói
  • második kifizetési kérelem: ex situ őshonos méntartás 2018. évi pályázói
  • második kifizetési kérelem: ex situ őshonos méncsikónevelés 2018. évi pályázói

Felhívjuk a Tenyésztőtársak figyelmét, hogy fent felsorolt minden kifizetési kérelmet az Egységes Kérelem minden pályázott jogcímének kérelmével együtt (területalapú, akg, zöldítés stb.) kell egyszerre beadni! 

Ügyfélkapu ellenőrzése

A korábbi évek tapasztalatai alapján a legtöbb probléma az ügyfélkapu felhasználónév és jelszó elfelejtett adataiból adódik.

Az ügyfélkapu jelszavát 2 évente meg kell újítani, melyre a lejárattól számított 60 nap áll rendelkezésre, erről a rendszer emlékeztetőt küld a felhasználóhoz tartozó e-mail címre.

Ezen túl kizárólag okmányirodában történő ügyintézéssel lehetett új jelszót igényelni, azonban a Miniszterelnökség 2020. március 17-i közleménye szerint a kialakult járványügyi helyzetre való tekintettel az elfelejtett Ügyfélkapu azonosító esetén jelenleg nincs szükség személyes ügyintézésre, azt az ingyenesen hívható 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül is megismerhetik az ügyfelek.

Kérjük, ellenőrizzék ügyfélkapujukat és szükség esetén hívják az ügyfélvonalat!

Ügyféladatok ellenőrzése 

A Magyar Államkincstárnál nyilvántartott ügyféladatok az Egységes Kérelem beadási felület megnyílása előtt bármikor ellenőrizhetőek és módosíthatóak.

Az elektronikus beadási felület elérhetősége, bejelentkezés ügyfélkapun keresztül:
Magyar Államkincstár E-kérelem

Amennyiben 2020. évben még nem lépett be az elektronikus beadási felületre, és nincs változás az adataiban, nyilatkoznia kell az ügyféladatainak helyességéről.

A nyilatkozat megtétele előtt semmilyen kérelem indítása nem lehetséges.
Menü: Ügyfél-nyilvántartási ügyek → Nyilatkozat adatok megfelelőségéről 

A korábbi évek kérelmei beadásának tapasztalatai alapján fokozottan ellenőrizendő adatok:

  • KKV minősítés
  • fizetési számlaszám
  • bankszámlakivonat

Amennyiben bármilyen változás vagy hiányosság van az adataiban, módosítania kell adatait a kifizetési kérelem beadása előtt, ellenkező esetben kifizetési kérelmét érdemi vizsgálat nélkül el fogják utasítani!
Menü: Ügyfél-nyilvántartási ügyek → Ügyfél-nyilvántartásba bejelentett adatok módosítása

Kérjük a Tenyésztőtársakat, hogy a zökkenőmentes és határidőben történő beadás érdekében fentieket az Egységes Kérelem megnyitásáig ellenőrizzék.

A jogcímenként szükséges előzetes ellenőrzési lehetőségekről szóló tájékoztatót hamarosan közzétesszük.