Őshonos kancatámogatás – adatellenőrzés hiánypótlások
Tájékoztatjuk a Tenyésztőtársakat, hogy az őshonos kancatámogatás igényléséhez szükséges állományegyeztető lapok feldolgozása folyamatos, de a magas számú tartóbejelentési hiányosságok miatt jelentős időt vesz igénybe.
A hiánypótlások kiküldése kizárólag e-mailben történik, kérjük az érintett kancatartókat az abban foglaltak pontos és haladéktalan végrehajtására.
Ismételten felhívjuk a figyelmet, hogy az egyesület a Nébih által nyilvántartott tartóadatokat csak tájékoztatási jelleggel, egyszeri alkalommal ellenőrzi és küld értesítést a hiányosságról, segítséget nyújtva a pályázat sikerességéhez. A tartóbejelentés kizárólag a lótartó felelőssége, a pályázat egyik alapfeltétele is, ennek hiányában a támogatási kérelmét a Magyar Államkincstár el fogja utasítani.
A tartóbejelentés minden, legalább 1 lovat tartó lótartó általános jogszabályi kötelezettsége (A tartási helyek, a tenyészetek és az ezekkel kapcsolatos egyes adatok országos nyilvántartási rendszeréről szóló 19/2007. (X. 18.) FVM rendelet, illetve a Lófélék egyedeinek azonosításáról szóló 110/2013. Kormányrendelet), ennek egyetlen módja a Lófélék egyedbejelentő lapja – tartás kezdete c. nyomtatvány beküldése a Nébih felé elektronikus vagy postai úton. A lóútlevél a tartó személyét NEM IGAZOLJA, az kizárólag a tulajdonost tartja nyilván.
Kérjük továbbá azokat a Tenyésztőtársakat, akiknek szándékukban áll pályázni, de még állományegyeztetőt nem küldtek vissza, hogy azt minél hamarabb pótolják, mert a tenyésztőszervezeti igazolások a korábbiakban közzétettek szerint, január 3-tól a kérelmek érkezési sorrendjében kerülnek kiadásra.