Őshonos kancatámogatás kiesés-pótlás bejelentése
2016. április 19.
A kiesés-pótlás általános szabályai
-
- A pályázati kiírás szerint a támogatást igénylő köteles a 2016. január 1-től 2020. december 31-ig tartó támogatási időszak (2017. évi pályázók esetén 2017. január 1-től 2021. december 31-ig tartó időszak) alatt az aktuális állatállomány tartására és a kieső állatok 90 napon belüli, támogatási feltételeknek megfelelő – a tenyésztőszervezet által igazolt – egyeddel történő pótlására.
-
- A kiesés és a pótlás együttes bejelentését a Magyar Államkincstár által arra rendszeresített elektronikus felületen, az ügyfélkapun keresztül kell megtenni, a pótlásra előírt határidőt követő 10 napon belül.
-
- A pótlásként beállított állatnak a minimális életkort (1 évesnél idősebb, 365 naptári napot betöltött) a pótlás időpontjában be kell töltenie.
- Pótlásra csak olyan egyed állítható be, mely a pótlás napján nem rendelkezik más pályázónál támogatási jogosultsággal. Amennyiben olyan egyedet kíván a pályázó pótlásba állítani, mely más pályázónál korábban már támogatott volt, először ennek a pályázónak kell a kiesést benyújtani.
- Amennyiben valamely állat a kötelezettség vállalási időszak utolsó napját megelőző 90 napon belül esik ki, úgy a kedvezményezett mentesül a fent meghatározott pótlási kötelezettsége alól, azonban köteles a kiesés tényét a kiesést követő 10 napon belül az Államkincstár által arra rendszeresített elektronikus felületen, ügyfélkapun keresztül bejelenteni.
- Pótlásra nem állítható be állategészségügyi okokból kiesett egyed.
A bejelentés menete
-
- Kiesett, illetve pótolt egyedek adatainak megküldése az egyesület felé írásban, elektronikus úton
-
- kiesett egyed azonosítója, neve, kiesés dátuma, kiesés oka
- pótolt egyed azonosítója, neve, pótlás dátuma
-
- Kiesett, illetve pótolt egyedek adatainak megküldése az egyesület felé írásban, elektronikus úton
-
- Fenti adatok alapján az egyesület kiállítja a Kiesés-pótlás adatlapot, elektronikus vagy postai úton megküldi az egyesületi tagnak
-
- Amennyiben a kiesett egyed kiesésének oka állat-egészségügyi, a Kiesés-pótlás adatlapot a kezelő állatorvosnak is záradékolni kell, ebben az esetben az igazolást kizárólag postai úton küldjük, a szkennelést az állatorvosi záradékolás után a kancatartónak kell elvégeznie
-
- bejelentkezés ügyfélkapun keresztül
-
- képviselt ügyfél választása
- általános ügyintézés
-
- támogatáshoz kapcsolódó iratok elektronikus beküldése
-
- új beadvány készítése
-
- jogcím: Őshonos állatok in-situ (VP)
-
- kérelem indítása, kitöltése az útmutató szerint:
Kitöltési útmutató kiesés-pótlás elektronikus bejelentéséhez
- kérelem indítása, kitöltése az útmutató szerint:
-
- a hivatkozott vonalkód a támogatói okirat (jóváhagyó határozat) vonalkódja
-
- a rövid leírás mezőben a kiesett és pótolt egyed azonosítójának megadása kötelező!
- az egyesület által záradékolt kiesés-pótlás adatlap feltöltése kötelező!
-
- a beadás után a beadott dokumentumot töltse le és a nyomon követés miatt küldje el az egyesület e-mail címére
Letölthető a pályázati felületen: Általános ügyintézés – Beadott kérelmek megtekintése
Egyéb jogszabályok szerinti bejelentési kötelezettségek
- A kieső egyedek tartónyilvántartásból való kijelentése, amennyiben értékesítés vagy elhullás történik:
Lótartási hely bejelentő lap – tartás vége - Amennyiben korábban még nem történt meg, a pótolt egyedek tartónyilvántartásba való bejelentése:
Lótartási hely bejelentő lap – tartás kezdete - Elhullott, illetve kényszervágott egyedek esetén végleges fogyaték bejelentése: Lóútlevél beküldése a Nébih felé