Őshonos kancatámogatás kiesés-pótlás bejelentése

2016. április 19.

A kiesés-pótlás általános szabályai

    • A pályázati kiírás szerint a támogatást igénylő köteles a 2016. január 1-től 2020. december 31-ig tartó támogatási időszak (2017. évi pályázók esetén 2017. január 1-től 2021. december 31-ig tartó időszak) alatt az aktuális állatállomány tartására és a kieső állatok 90 napon belüli, támogatási feltételeknek megfelelő – a tenyésztőszervezet által igazolt – egyeddel történő pótlására.
    • A kiesés és a pótlás együttes bejelentését a Magyar Államkincstár által arra rendszeresített elektronikus felületen, az ügyfélkapun keresztül kell megtenni, a pótlásra előírt határidőt követő 10 napon belül.
    • A pótlásként beállított állatnak a minimális életkort (1 évesnél idősebb, 365 naptári napot betöltött) a pótlás időpontjában be kell töltenie.
    • Pótlásra csak olyan egyed állítható be, mely a pótlás napján nem rendelkezik más pályázónál támogatási jogosultsággal. Amennyiben olyan egyedet kíván a pályázó pótlásba állítani, mely más pályázónál korábban már támogatott volt, először ennek a pályázónak kell a kiesést benyújtani.
    • Amennyiben valamely állat a kötelezettség vállalási időszak utolsó napját megelőző 90 napon belül esik ki, úgy a kedvezményezett mentesül a fent meghatározott pótlási kötelezettsége alól, azonban köteles a kiesés tényét a kiesést követő 10 napon belül az Államkincstár által arra rendszeresített elektronikus felületen, ügyfélkapun keresztül bejelenteni.
  • Pótlásra nem állítható be állategészségügyi okokból kiesett egyed.

A bejelentés menete

    • Kiesett, illetve pótolt egyedek adatainak megküldése az egyesület felé írásban, elektronikus úton
        • kiesett egyed azonosítója, neve, kiesés dátuma, kiesés oka
      • pótolt egyed azonosítója, neve, pótlás dátuma
    • Fenti adatok alapján az egyesület kiállítja a Kiesés-pótlás adatlapot, elektronikus vagy postai úton megküldi az egyesületi tagnak
    • Amennyiben a kiesett egyed kiesésének oka állat-egészségügyi, a Kiesés-pótlás adatlapot a kezelő állatorvosnak is záradékolni kell, ebben az esetben az igazolást kizárólag postai úton küldjük, a szkennelést az állatorvosi záradékolás után a kancatartónak kell elvégeznie
    • bejelentkezés ügyfélkapun keresztül
    • képviselt ügyfél választása
  • általános ügyintézés
      • támogatáshoz kapcsolódó iratok elektronikus beküldése
      • új beadvány készítése
      • jogcím: Őshonos állatok in-situ (VP)
      • a hivatkozott vonalkód a támogatói okirat (jóváhagyó határozat) vonalkódja
      • a rövid leírás mezőben a kiesett és pótolt egyed azonosítójának megadása kötelező!
    • az egyesület által záradékolt kiesés-pótlás adatlap feltöltése kötelező!
  • a beadás után a beadott dokumentumot töltse le és a nyomon követés miatt küldje el az egyesület e-mail címére
    Letölthető a pályázati felületen: Általános ügyintézés – Beadott kérelmek megtekintése

Egyéb jogszabályok szerinti bejelentési kötelezettségek